Blog

Zaterdagochtend om 07:00 uur stonden bij de receptie om te vertrekken naar de fietsenwinkel om daar onze mountainbikes op te halen. Nog eerder dan we de doordeweeks hebben gedaan. Want we gingen fietsen naar Angkor Wat. Er waren wat bouwhelden die niet gingen mee fietsen, stapte in de bus achter ons aan.

We gingen enthousiast fietsen naar een locatie waar we onze pasjes met foto moesten halen en maken. Dit pasje mochten we niet verliezen, want deze hadden we nodig om Angkor Wat binnen te komen . Er waren 4 controlepunten waar we onze pasjes moesten laten zien.

Via onze gids fietsen we over asfalt en later gingen we over kronkelige en dunne paden door de jungle richting de tempels. Dit vonden de meeste erg leuk om te doen. En toen kwamen we bij de eerste tempel uit.
De Ta Prohm Tempel. Een mooi, kleine tempel die nog niet veel gerenoveerd is omdat ze deze tempel zo wilde laten. Het zag er mooi uit, bomen die door het dak kwamen en wortels over de muur lagen en planten die er groeiden in en rond de tempel. De filmkenners herkennen deze tempel wel van de film de Tomb Raider. Nadat de gids ons verteld had over de geschiedenis, mochten we rondkijken en foto’s maken.

Na een kleine drinkpauze zijn we weer op de fiets gestapt om naar de volgend tempel te fietsen. We kwamen aan bij de Bayon Tempel, een tempel met veel Boeddha gezichten in verwerkt. De gids vertelde dat deze van mindere kwaliteit was omdat de stenen niet ven groot was en dat ze er maar 5 jaar aan hadden gewerkt. Maar toch, was de tempel indrukwekkend. Hier gingen we weer rond om te kijken en foto’s te maken. Na het rondkijken gingen we lunchen.

Na de lunch zijn we naar de grootste tempel gegaan. Naar Angkor Tempel. Een indrukwekkend groot gebouw wat te voor schijn komt achter een grote toegangspoort. Na het verhaal over de 5 torens (vroeger stonden er 9 torens, de buitenste 4 torens zijn omgevallen) gingen we rondkijken. Binnen zagen we gouden beelden van Vishnoe. Prachtig beeld. Na alle fotomomenten, zijn we weer terug gefietst over asfalt door de stad naar de fietsenwinkel om de fietsen in te leveren. In totaal hebben we ongeveer 30 km gefietst.

Hierna zijn we naar het hotel gegaan om van onze vrije tijd te genieten. En te wachten op groep 2 die rond half 5 aan zou komen in het hotel. Rond deze tijd heeft groep 1 zich verzameld in de lobby om ze welkom te heten. We hebben als groepen samen gegeten en elkaar verteld over de vlucht was en wat wij hadden meegemaakt. Na het eten kon iedereen kiezen wat ie ging doen. Slapen, dakterras of de stad in.

Wij we wensen groep 2 een mooi en een goed week toe!